Ungdomsträning säsongen 2020

Hej!

Säsongen 2020 är nu här och det är dags att anmäla dig / ditt barn eller till Ungdomsträningen 2020.

Jag är på god väg att få till omstruktureringen och har fått in ett antal hjälptränare men skulle behöva några till som kan tänka sig att bidra till att våra ungdomar får bästa möjliga förutsättningar att utveckla sin golf.

Glädjande är också att jag har ställt frågan till en person om denna vill vara med och skapa en Ungdomskommitté där denne person ska vara ordförande. Svaret blev ja vilket kommer underlätta mitt arbete med framför allt struktur kring säsongsstart och säsongsavslutning men också löpande arbete. Finns det fler som vill vara med och hjälpa till så gör er gärna tillkänna.

Kort beskrivning av de olika grupperna se nedan. Utförligare se hemsida.

Ungdomsträning:
Jag har hämtat konceptet från Hook som har haft en väldigt fin effekt på samma upplägg. Det kommer fungera så här. Varje träning kommer fungera som stationsträning vilket kommer innebära att alla träningar kommer innehålla svingträning, puttning och närspelspass. Två av stationerna kommer vara övningar och det är på dessa jag behöver medan den tredje kommer vara teknikutveckling eller teknikkontroll beroende på behov. Den tekniska delen kommer jag alltid ha hand om medan de övningsbaserade passen kommer skötas av hjälptränare så att övningarna utförs på rätt sätt.

Träningarna kommer förläggas tisdagar och onsdag 17.00 – 18.30 och man får träna båda dagarna om man vill eftersom det är drop-informat.
Tanken är att träningen ska vara för de från 10 år och uppåt.

Tävlagruppen:
Detta är en grupp som jag skapade när jag jobbade i Vetlanda och den finns fortfarande kvar där. Jag körde detta även i Ronneby och är riktad till de ungdomar som vill tävla på Teen Tour. Tävlagruppen tränar med Ungdomsträningen Tisdagar och onsdagar 17.00 – 18.30 samt ett Tävlagruppspass på fredagar 16.00 – 17.00.
Kostar lite mer men ger också lite mer fokus på utveckling då vi träffas oftare och att jag är med och coachar ett par gånger under säsong.
Vill man få ner kostnaden med 1000 kronor kan man ställa upp som tränare på knatteträningen!!!!
Lite andra förmåner tillkommer också. Läs mer om det här.

Golfkul:
För dig mellan 6 och 9 år som vill ha roligt på golfbanan. Denna grupp är för de minsta och fungerar som ett första insteg i ungdomsverksamheten där man leker och trivs på golfbanan. Här börjar vi lite smått att lära oss att spela golf.
Träningsdag och tid är ej spikat ännu men vi tar emot anmälningar.
Vill gärna ha in intresseanmälningar för ledare också då vi behöver detta för att kunna genomföra träningen.

Anmäl er genom att skicka ett mail till info@nassjogk.se

Eventuella frågor skickar ni till johan@nassjogk.se

Vi behöver veta:

• Namn
  • Golf-ID / Personnummer
  • Adress
  • Telefonnummer
  • Vårdnadshavares kontaktuppgifter
  • Vilken träningsgrupp man vill tillhöra. Om Ungdomsträning vilka träningsperioder.
  • Om man vill vara knattetränare. (Tävlagruppens deltagare endast, ger 1000 kronor rabatt på träningsavgiften)
  • Om föräldern vill hjälpa till i Ungdomsverksamheten.
  • Övriga upplysningar.

Med hopp om en kanonsäsong!

Mvh
Johan Bjerhag