Allmänt

Välkommen till årets tävlingssäsong!

Tävlingssäsongen börjar 1:a maj och avslutas i oktober.

Så för den som vill utmana sig själv finns många möjligheter.
Passa på att pricka in intressanta tävlingar redan nu.

Tävlingskommittén förbehåller sig rätten att göra eventuella ändringar i tävlingsprogrammet.

Startlistor kommer att anslås på kansliet och på webben ca. kl. 10:00 dagen efter anmälningstidens utgång.

Prisutdelning i våra tävlingar kommer att ske ungefär 4,5 timmar efter sista start.

Välkomna att delta i årets golftävlingar på klubben.

Anmälningar

Anmälan sker:

• på ”Min Golf” på golf.se på Internet.
  • via golfterminalen i receptionen.
  • till receptionen över disk eller via telefon.

Anmälningstiden utgår alltid kl. 09:00 två dagar före tävlingsdag om inget annat anges.

Efteranmälan godtas i mån av plats.

Startlistor finns under ”Min Golf” på golf.se, på anslagstavlan i receptionen samt på hemsidan senast kl. 10:00 dagen efter anmälningstidens utgång

Handicap

Det är spelarens skyldighet att aktuell exakt hcp finns registrerad i Golfförbundets gemensamma databas.
Du kan ändra din aktuella hcp med hjälp av terminalen i receptionen eller via Internet under ”Min Golf” på golf.se. (Vid deltagande i tävling uppdateras ditt hcp automatiskt.)

Klassindelning om inget annat anges är:

A          B          C
Herrar  0 – 11,2  11,3 – 21,4  21,5 – 36,0
Damer  0 – 9,9  10,0 – 20,2  20,3 – 36,0

Avgifter

• Följande anmälningsavgifter gäller om inget annat anges. Anmälningsavgiften betalas ej tillbaka vid avbokning.
  • Singeltävlingar: 150:-/person
  • Partävlingar….: 300:-/par
  • Vid KM-tävling är det ingen startavgift.

Regler

• SGF:s generella tävlingsregler gäller vid tävling.
  • Eventuella tillfälliga lokala regler delas ut på tävlingsdagen.

Spel

• Exakt starttid anslås senast kl. 10:00 dagen efter anmälningstidens utgång.

Priser

• Priser ska hämtas personligen. Priser som inte avhämtas tillfaller i första hand nästa person i prislistan och i andra hand går överblivna priser till TK:s prispott för framtida tävlingar.

Sen ankomst

Spelare skall starta på den tid som fastställts av tävlingsledningen.
Om spelaren, inom 5 minuter efter utsatt starttid, anländer till den plats där han skall starta och är beredd att slå ut gäller följande:

• I slagtävling erhåller spelaren 2 slags plikt på första hålet.
  • I matchspel förlorar spelaren första hålet.

Plikten för ankomst senare än 5 minuter är diskvalifikation.

Utebliven start

• Vid uteblivande från tävling debiteras dubbel anmälningsavgift om ej giltigt skäl finns såsom sjukdom/skada.
  • Sjukdom/skada ska rapporteras till tävlingsledningen senast 1 timme före första start.

Övrigt

• Greenfeespelare erlägger den greenfee samt anmälningsavgift som står i tävlingsinformationen.
  • Vid tävlingar öppnar restaurang och golfshop en halvtimme före första start.
  • Det är inte tillåtet att intaga alkohol i samband med tävlingsspel.
  • Ansvariga för tävlingsverksamheten förbehåller sig rätten att ändra i tävlingsprogrammet samt att begränsa antalet startande i en tävling.

Shopens onsdagsgolf och Krögartavlan

Varje onsdag med start 3 maj fram tom 13 september har man möjlighet att spela shopens tävling. Det är en tävling upplagd i GIT-Tävling som är HCP-grundande och går till på följande sätt. Syftet är att fler ska bli bekväma med att tävla och att vi ska öka omsättningen i shopen då hela anmälningsavgiften går tillbaka till de 3 som placerar sig först i varje klass.

Du anmäler dig via Min golf och betalar vid anmälning 60:- i anmälningsavgift. Sen bokar du en starttid med valfri tävlingspartner och skriver ett manuellt scorekort som lämnas in efter avslutad rond i greenfeeluckan vid entrén. Alla som spelar 8 eller fler rundor är sen med att tävla om Order of merit där säsongens 8 bästa resultat räknas och sista chansen att få till en bra score är på Shopens avslutningstävling som går av stapeln lördagen den 16 september med efterföljande bankett på kvällen.

Krögartavlan är en liten extra tävling som man kan anmäla sig till i restaurangen. Anmälningsavgiften är också betalningen för maten på avlsutningstävlingen 16 september

Den går till enligt följande. Man har hela säsongen på sig att skriva upp ett resultat som man vill ha på respektive hål. Skrivs upp i samband med inlämning av scorekortet i entrén. Har du skrivit upp en 4 på hål 1 t ex så får du inte ändra det resultatet om du gör ett bättre resultat längre fram på säsongen så det gäller att inte ha för många tomma hål när det närmar sig avslutningen.