Allmän info

Gamla Grabbar-kommitténs målsättning är att:

• Verka för att klubbens spelare i kategorin 55+ under gemytliga och trevliga former skall kunna träffas och spela golf tillsammans samt stimuleras till deltagande i andra klubbars H 55+ tävlingar
  • Efter förmåga stödja klubbens arbete och verksamhet på det sätt och i de frågor som efterfrågas av styrelsen och andra kommittéer.

Är du 55 år eller äldre?

Då kan gamla grabbar vara något för dig.

Gamla grabbar är ett gäng gubbar/grabbar som spelar hellre än bra.
För en del kan tävlingsmomentet vara viktigt men för de flesta verkar det vara en dag med trevligt sällskap som är det viktiga. Är du ny så är det ett utmärkt tillfälle att stifta nya bekantskaper.

Vi träffas varje torsdag och spelar golf.
Du anmäler dig via ”min golf.se” senast tisdagar före 12:00 (senast söndagar 12:00 de dagar vi har tisdag som speldag) och betalar samtidigt anmälningsavgift 50 kr (återbetalas inte). Betalas inte avgiften direkt blir man inte anmäld. Det finns flera sätt att betala på, följ instruktionerna på skärmen.

Du blir då inlottad i en boll där du får lära känna många olika spelare.
För att underlätta för restaurangen så fyller du helst i vid anmälan om du tänker köpa fralla/korv med kaffe som vi får för ett rabatterat pris.

Av anmälningsavgiften går en del till veckopriser samt ”Order of Merit” och resten för att sponsra en resa till någon annan golfbana där vi spelar Folke Petterssons minne.
Vi avslutar sedan säsongen med en avslutningsfest som även den till viss del sponsras av anmälningsavgiften.
Har du några funderingar får du gärna höra av dig till oss.

Ordf. Thommy Börjesson, 070-413 25 80
Kassör Håkan Wiberg, 079-3586650
Reidar Persson, 073-347 77 01
Reidar Jonestad, 070-694 41 38
Östen Lindberg, 070-521 88 98
Kay Sjöstrand, 076-170 16 66

Speldagar 2024 – Gamla Grabbar samt Höglandstouren

Vi fortsätter att spela Gamla Grabbar på torsdagar med första start 08.00 med undantag för de veckor som spel på Höglandstouren sker eller om de infaller på helgdagar.
Höglandstouren har torsdagar som sin speldag och då kolliderar det med våra speldagar.

Kostnaden för Höglandstouren är fastställd till 300:- + startavgift 50:- .

Höglandstourens speldagar är följande:

• 16/5   Eksjö GK
  • 3/6     Tranås GK
  • 27/6  Tobo GK
  • 8/8    Vetlanda GK
  • 29/8   Nässjö GK
  • 9/9    Finalspel Tranås GK

Dessa dagar får vi flytta vår speldag till tisdag med första start 09.00. Sista anmälning för dessa dagar är söndag 12.00.

Order of Merit:

I år gäller att de 8 bästa tävlingarna under säsongen räknas.

Två klasser A och B. Handicap som gäller hela säsongen är den som spelaren har vid första tävlingen den 26:e april. Brytpunkten är för klass A ≤ 20,0 och för klass B > 20,0 .

Speldagar för Gamla Grabbar 2024
 12-sep.  Östen
 19-sep.  Folke Pettersson minnespris  Wiredaholm
 26-sep.  Alla  Jippogolf + avslutning

Avslutningsfest med prisutdelning + jippospel avslutar säsongen 26 september.