Hole-in-one och fina resultat i Volvo World Golf Challenge

Det bjöds på bra spel och till och med en hole in-one när klubbkvalet i Volvo World Golf Challenge för Nässjö GK och Eksjö GK i helgen avgjordes i Nässjö. Vinnare i de båda klasserna blev Nässjöparen Anders Ahlstedt/Adam Bengtsson och Mona Erixon/Sandra Sköld.
I damklassen var det två tidigare SM-vinnare som triumferade på det förnäma slutresultatet 49 poäng. Mona Erixon har dubbla SM-guld i fotboll för Öxabäcks IF och har dessutom 17 A-landskamper på meritlistan, medan svärdottern Sandra Sköld fanns med i IFK Nässjös SM-vinnande bandylag 2009.Tillsammans sopade de båda banan med sina konkurrenter och vann klubbkvalet tio poäng före närmaste lag som var Eva Blomqvist/Lisbeth Cohen, Eksjö GK, som slutade på 39 poäng. Samma resultat noterades för tredjelaget Annika Christiansson/Lisbeth Wennerholm, Eksjö GK.I herrklassen bjöds det på en hole in-one av Anders Ahlstedt på det fjärde hålet. Den insatsen bidrog i allra högsta grad till att Anders tillsammans med Adam Bengtsson kunde spela hem segern på 45 poäng. Närmast följde Nässjöparen Alexander Storme/Rasmus Åkesson och Kenny Bohman/Niklas Järved, som båda hade 44 poäng.För de vinnande paren väntar nu regionfinal i Tranås den 14 augusti. Där får också vinnarna i andra chansen där fyra dolda hål blev utslagsgivande delta. Dessa platser togs av Bengt Löfgren/Dennis Johansson, Nässjö GK, och Anneli Brunberg/Charlotte Hägneryd, Eksjö GK. Totalt deltog 74 lag i tävlingen.

Bildtexter:Mona Erixon och Sandra Sköld (till höger i bild) gratuleras till segern i damklassen av tävlingsledarna Bosse Svensson och Margareta Ericsson.Foto: Niclas Lindgren
Anders Ahlstedt (till vänster) gjorde hole in one på det fjärde hålet och vann tillsammans med Adam Bengtsson herrklassen.Foto: Niclas Lindgren