1100 medlemmar som vill boka tider!

5559 bokade ronder fram till söndagen 17 maj 2020. Det är en annorlunda tid och sättet vi vant oss hur saker och ting ska vara har förändrats. Vi är väldigt lyckliga att golfbanorna i Sverige håller öppna för spel dock med vissa restriktioner. Tävlingar har skjutits på framtiden och vi håller distans i klubbhus och på övriga gemensamma ytor. Många människor är permitterade, och en del har fått mer tid att spendera på golfbanan av andra orsaker. Vi hoppas detta ska göra att vi på sikt kommer få fler fullvärdiga medlemmar vilket är fantastiskt för vår framtida utveckling av klubben.

Med så mycket bokningar som vi har just nu så dyker nya utmaningar upp för oss i klubben. Tillgängligheten på attraktiva starttider är begränsad så vi måste använda de verktyg som vi har för att säkerhetsställa att alla känner att det finns en möjlighet att komma ut och spela.

Under en tid framöver kommer vi att begränsa antalet samtida bokningar till 2 st. Har man en planerad sammankomst långt fram i tiden för t ex en familjegolf eller liknande så kan klubben hjälpa till att boka in det för att det inte ska begränsa bokningar inom en snar framtid. Detta är en extrem åtgärd som kommer påverka de som spelar väldigt mycket på så sätt att de kommer få förändra sitt sätt att planera sina rundor. Observera att vi inte gör detta för att begränsa ert spelande utan för att öka tillgängligheten till någon av de attraktivaste starttiderna i veckan för flera.

Detta är ingen permanent åtgärd utan vi testar för att se om det får önskad effekt. Om man räknar lite och tänker på det med ett utifrånperspektiv så blir det teoretiskt sett ganska logiskt och vi hoppas ni har förståelse för att vi måste göra på detta sätt för att det ska bli så bra som det bara går för så många som möjligt.

För er som går fadderrundor så kommer vi göra undantag som inte påverkar era antal bokningar så att våra nya medlemmar kan integreras i klubben på ett bra sätt.

Nässjö Golfklubb