Shopens onsdagsgolf drar igång 9 juni

Shopens onsdagsgolf 2021

• Valfri start och partner hela dagen. Även markör måste delta i tävlingen.
  • 16:00-17:00 är det avsatt starttider för er som vill tävla utan fast spelpartner. Sista anmälan måndag kväll för er som vill spela på lottade tider. På tisdagen lottar vi ihop bollar till onsdagsgolfen och sen släpper vi tider som inte går åt. Perfekt sätt att lära känna andra medlemmar på klubben.
  • Startavgift 60:- betalas i samband med anmälan. Hela startavgiften går till prisbordet. Vid mer än 30 spelare blir det 2 klasser. Order of merit och kvalificering till avslutningstävlingen står som vanligt på spel. 5 bästa rundorna under säsongen räknas.
  • 100:- i anmälningsavgift till Krögartavlan. På den finns 18 hål uppsatta och man kan välja att sätta upp sitt bästa resultat på den för att få en så låg slutscore som möjligt. Halva spelhcp räknas bort vid avslutningen i september. Finalspel med mörkergolf på korthålsbanan ingår i avgiften.